ALTENBERG DLA PAJACYKApowrót
Wydawnictwo Altenberg założył Radosław Kotarski, popularyzator wiedzy znany z programu Polimaty na YouTube. Od samego początku wydawnictwo działa zgodnie z hasłem „Zaspokajamy nie tylko głód wiedzy!” i wspiera program dożywiania dzieci Pajacyk.
Mechanizm działania jest bardzo prosty – każda sprzedana książka, każdego z autorów i autorek, których wydaje Altenberg, to jeden posiłek dla dziecka w ramach programu Pajacyk. Radek Kotarski zaprosił do współpracy na tych samych zasadach kolejnych popularnych twórców takich jak Arlena Witt (Po Cudzemu), Ewa Grzelakowska-Kostoglu (Red Lipstick Monster), Joanna Glogaza (W to mi graj!), Ula Pedantula (Pozamiatane), Dorota Zawadzka (Pani Doroto! Dziecko mi się zepsuło), Tomasz Kammel (Moc w gębie), Pascal Brodnicki z przyjaciółmi (Tuba Smaku), Myku i Fafa (Suchar Codzienny), Anna Joniec-Bieniek (Mama bez recepty) i Michał Poznański (Drollercaster). Wszyscy wydają w tej samej formule – sprzedaż dobrej jakości książek łączy się z dobroczynnością. Sukces wydawnictwa przełożył się na wsparcie Pajacyka.
PONAD 250 TYSIĘCY SPRZEDANYCH KSIĄŻEK TO DOKŁADNIE 250 TYSIĘCY SFINANSOWANYCH POSIŁKÓW. ROZPOCZĘTA W 2017 ROKU WSPÓŁPRACA DO LIPCA 2019 PRZYNIOSŁA MILION ZŁOTYCH PRZEKAZANYCH NA POMOC.
“Trudno mi zrozumieć jakim cudem w XXI wieku w Polsce wciąż istnieje problem niedożywienia dzieci.” – mówi Radek Kotarski. „Samo klikanie w brzuszek Pajacyka na stronie nie wystarczy, aby napełnić brzuchy niedożywionych maluchów. Trzeba zakasać rękawy i ruszyć do działania. PAH to do tego odpowiedni partner. Dlaczego? Bo pomaga transparentnie i odpowiedzialnie. Dobrze wiemy na jakie stołówki trafiają obiady, które ufundowaliśmy wspólnie z czytelnikami Altenberga.”
KIM JEST RADEK KOTARSKI?
Radek Kotarski to dziennikarz i jeden z czołowych twórców w polskim Internecie. W 2012 na Youtube założył popularnonaukowy kanał Polimaty, który obecnie ma ponad pół miliona subskrybentów. Na swoim kanale publikuje jakościowe materiały, których celem jest popularyzacja wiedzy z zakresu historii, językoznawstwa czy psychologii. Od 2013 roku jest dziennikarzem telewizyjnym, od 2015 roku prowadzi autorski program w TVP 2 Podróże z historią. Po sukcesie bestsellerowej książki Nic bardziej mylnego! w 2017 roku ukazała się kolejna pozycja wydawnicza jego autorstwa. We Włam się do mózgu, Radek dzieli się z czytelnikami tajnikami skutecznego uczenia się i zapamiętywania treści. Włam się do mózgu zostało wydane jako pierwsza publikacja w założonym przez Kotarskiego wydawnictwie Altenberg. Niedługo po nim wydana została reedycja Nic bardziej mylnego! z odświeżoną szatą graficzną.
MODEL BIZNESOWY
Nazwa wydawnictwa nawiązuje do dziewiętnastowiecznego lwowskiego wydawnictwa Altenbergów, które słynęło z dbałości o jakość i wyznaczało standardy całemu rynkowi. Zwracano uwagę nie tylko na dobór autorów, ale także na jakość samej publikacji (ryciny, papier, typografię). Stało się to inspiracją dla Radka Kotarskiego, nie tylko do samodzielnego wydania swojej książki, lecz także do założenia wydawnictwa, zaproszenia kolejnych twórców i kontynuowania pracy zgodnie z wizją nakreśloną przez Altenbergów.
Decyzja o modelu finansowym uwzględniającym dobroczynność została zaczerpnięta od Michała Szafrańskiego, który – jak podkreśla sam Radek, jest ojcem chrzestnym współpracy z Pajacykiem. Michała Szafrańskiego, autor bloga Jak oszczędzać pieniądze od 2015 roku regularnie wspiera Pajacyka. W 2016 roku wydał książkę Finansowy Ninja. Każdy egzemplarz książki to posiłek dla dziecka w programie Pajacyk. Pomoc Michała i jego czytelników przekroczyła już ponad 400 tysięcy złotych. Więcej o współpracy przeczytasz tutaj.
KUPUJ KSIĄŻKI OD ALTENBERGA I WSPIERAJ PAJACYKA
ZOBACZ PODCAST MICHAŁA Z RADKIEM KOTARSKIM
WIĘCEJ O WSPÓŁPRACY