Nasz Zespół Reagowania Natychmiastowego dotarł do najmocniej poszkodowanego regionu już trzeciego dnia po katastrofie. Działania na miejscu trwały kilka tygodni. Przekazywaliśmy osobom poszkodowanym pakiety higieniczne (z artykułami higienicznymi, wodą), koce i materace, ciepłe gotowe posiłki, a także ciepłe ubrania, w tym bieliznę termiczną i polary.
Działania prowadzone były zarówno w tureckich, jak i syryjskich regionach, we współpracy z lokalnymi partnerami – International Humanitarian Relief (IHR) oraz Orange Foundation – działającymi w obu krajach. Współpraca ta umożliwiła nam efektywniejsze i sprawniejsze działanie.
W Syrii realizujemy dodatkowe projekty zmierzające do poprawy jakości życia osób dotkniętych katastrofą. Realizujemy tam więc projekty zmierzające do poprawy jakości życia. W kilku miejscowościach prowincji Idlib we współpracy z Better Shelter postawiliśmy 6 tymczasowych centrów recepcyjnych dla osób, które straciły swoje domy w wyniku trzęsienia ziemi. W każdym centrum mogło zamieszkać do 50 osób jednocześnie. Były one odpowiednio przygotowane i wyposażone.
Oprócz tego podjęliśmy działania zmierzające do poprawy dostępu do wody i naprawiamy zniszczoną infrastrukturę wodno-sanitarną.